Øresundsbron

BroPas 2017

Øresundsbroen er mere end bare en bro til Sverige eller Danmark. Det kan også være en bro fra en travl hverdag, hvor man ikke kan huske den ene dag fra den anden – til en idyllisk ferie med familien i Småland eller i København, som man aldrig glemmer. Eller en bro til spændende hverdagsoplevelser på den anden side, en helt almindelig onsdag.

I 2017 ligger salget af BroPas 30% over målsætningen

En kunst ud i effektiv omnichannel

Opgaven for Øresundsbron er egentlig ganske simpel – sælg flere BroPas i Danmark og i Sverige. Men det handler også om at ændre forbrugernes mindset, så både Danmark og Sverige føles tæt på og ikke langt væk.
Vi ved også efter flere års etablering, at vores illustrerede univers med fokus på oplevelserne på den anden side kommunikativt virker. Derfor har 2017 været fokuseret omkring en effektiv omnichannel tilgang, hvor vores budskab og vores produkt er blevet tilpasset kunderejsen helt fra de indledende overvejelser og til den endelige købsbeslutning.

Indledende overvejelser

Når vi arbejder i denne del af kunderejsen (ref), fokuserer vi skarpt på de drivere, der får os til at søge mod den anden side af Sundet. Den lette udlængsel, den allestedsnærværende hverdag og de sure pligter. Denne del af kommunikationen eksekveres særligt i de længere formater på TV og WebTV, hvor vi kan arbejde med både billede og lyd.

Informationssøgning

I denne fase af kunderejsen arbejder vi på tilstedeværelse, hvor der er in-market adfærd. Programmatic Display og paid social spiller en fremtrædende rolle, og vores kommunikative fokus er på at ramme de rigtige segmenter med præcis de drivere, der er aktuelle i det specifikke kontaktpunkt.

Købsbeslutning

I sidste ende skal der høstes, og det gør vi med knivskarpe tilbud og tydelige call to actions. Bl.a bannere og pre-rolls udnyttes her til at skubbe til den sidste tivivl og få konverteringen i hus.