Volkswagen

Den nye up!

Udfordring

Konkurrencen i mikrobils-segmentet er stigende – både på udbud og prispunkt. Samtidig har vi at gøre med en målgruppe, som ikke interesserer sig særligt for biler. For dem er en ny bil baseret på et ”her og nu”-behov mere end en drøm om en bil for livet. Men hvordan sælger man så en bil til folk, som dybest set ikke interesserer sig for biler?

Løsning

Den nye up! er en bil uden dikkedarer. Et enkelt budskab med en lige så enkel eksekveringside. Samtlige 10 film er skudt i ét og samme studie – på to korte produktionsdage. Men helt fri for lækre features er up! jo ikke. Det er trods alt en Volkswagen. Og derfor kommer budskabet med en lille krølle, som samtidig forklarer, hvorfor Volkswagen ikke bare er lidt bedre end andre biler i segmentet – men også lidt dyrere.

Med et simpelt greb og effektiv distribution af content, blev de meget ambitiøse salgsmål indfriet.

— Martin Orthmann Thorsen, Volkswagen