McDonald's

SommerChancen

Kan 1.079.401 gratis Cheeseburgere være en god forretning? Overraskende nok, er svaret et rungende ja. Det er i hvert fald tilfældet for McDonald’s Danmark, som vi siden 2015 har hjulpet med at øge antallet af besøgende i deres restauranter ved hjælp af det digitale spil SommerChancen.

Udfordringen bestod i at opnå en stærkere brandtilknytning mellem de unge og McDonald’s og samtidig få målgruppen til at komme ned i restauranterne på trods af det gode danske sommervejr – eller mangel på samme.

SommerChancen er et simpelt spil i McDonald’s app, hvor man hver dag kan poppe én af tre balloner og forhåbentlig vinde en voucher til en række af McDonald’s produkter.

Selv de dage, hvor man ikke har heldet med sig, er Sommerchancen spækket med små overraskelser, jokes, gode råd og små spil til at fordrive tiden med, indtil man kan spille med igen.

Spillet blev hjulpet på vej af markedsføringsmateriale i restauranterne, samt Social Media posts og online bannere, som McDonald’s Danmark løbende kunne skrue op og ned for i fht. at justere tilgangen af SommerChancen-gæster i restauranten.

SommerChancen er år efter år en kæmpe succes. I 2017 var mere end 500.000 danskere inde at spille og spillet drev i gennemsnit mere end 20.000 voucher-indløsninger om dagen i landets restauranter. Og selvom vi uddelte mere end 1.000.000 vouchers på gratis Cheeseburgere, så er det samlet set stadig en rigtig god forretning for landets mange McDonald’s restauranter.

SommerChancen TVC

Download app’en og spil med næste gang

App Store
Google Play