Moove

Taxa som du kender det. Bare anderledes

Ambitionen bag Danmarks nye taxi-app er at lave Danmarks bedste app til bestilling af persontransport, siger direktør i 4×48 TaxiNord, Carsten Aastrup, der står bag den nye løsning. “Det skal være gennemsigtigt for forbrugeren, så de på forhånd ved, hvad prisen bliver, og så vil vi gerne fjerne en del af de usikkerhedsmomenter, som der er ved at køre i en taxa,” siger han.

"Der er færre, der køber en liter mælk, hvis de ikke ved, hvad den koster, inden den bliver kørt igennem kasseapparatet.”

— Carsten Aastrup, Adm. Direktør 4x48 TaxiNord

Udfordring

I de seneste år er nye og alternative løsninger for personbefordring opstået og derfor havde Danmarks største taxiselskab TaxiNord brug for at udvikle sig med markedet. Det blev til app’en MOOVE, der skal gøre det lettere at bestille og betale for taxi – samtidig med at Taxiloven efterleves.

Med en mindre marketingafdeling kunne MOOVE på mange måder sammenlignes med et startup, hvilket vi lod smitte af på vores lanceringsstrategi. DDB hjalp med at lancere app’en på en omkostningseffektivt måde der kunne drive kendskab, skabe downloads og prøveture, samt tilføre værdi og indhold til det ukendte brand “MOOVE”.

Løsning

MOOVE vil skabe en bedre kundeoplevelse og blandt andet gøre op med usikkerheden omkring taxameteret ved altid at give kunden en fast lav pris inden turen starter. Det blev også afsættet for den kreative eksekvering med afsæt i linjen: Taxi til fast lav pris.

Kommunikationen tog fat i det absurde, der kan være i at afregne på taxameter og blev rullet ud digitalt, på search og på tværs af sociale medier.

DDB har været strategisk partner, stået for den kreative udrulning samt mediestrategi og indkøb.

Resultat

Strategien var ikke overraskende “mobile first” og indledningsvis segmenteret til København og Århus, hvor app’en først blev lanceret. I en stærk synergi med den tilhørende PR indsats resulterede indsatsen i, at der den første måned blev generet 27.938 downloads og 9282 ture. Efter seks måneder var der opnået 61.637 downloads og 67.577 kørte ture.

Til trods for at MOOVE endnu ikke er lanceret i hele landet, udgør app’en knap 4% af TaxiNords kørte ture og bidrager til en stigende kundedatabase.